برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارزها در دستور کار

شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه استفاده از ماینرها بدون مجوز، کسب و کاری غیرقانونی است و به اموال عمومی آسیب رسانده و تضییع حقوق مشترکان را در پی دارد، به شدت با آن برخورد می‌شود.

به‌گزارش امواج برتر به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: توانیر از استحصال قانونی رمز ارز حمایت می‌کند، اما برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی را با کمک مراجع امنیتی و انتظامی در دستور کار دارد؛ از این رو با توجه به اینکه استفاده از ماینرها، بدون مجوز قانونی چون کسب و کاری غیر قانونی است و باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و تضییع حقوق مشترکان می‌شود، به شدت با آن برخورد می‌شود.

این شرایط به ویژه در این ایام گرم تابستان، به‌دلیل مصرف برق بسیار زیاد ماینرها، بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.

در صورتی که مراکز استخراج رمز ارزها که با سوء استفاده از انشعابات قبلی مانند کشاورزی یا صنعتی و… به این کار مبادرت می‌کنند، شناسایی شوند، ضمن  جمع آوری انشعاب و اخذ مابه‌التفاوت هزینه برق مصرفی و تعرفه ماینینگ، با مالکان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد، از این‌رو رسما اعلام می‌کنیم برای جلوگیری از برخورد قانونی و جمع آوری ماینرها، ضروری است مالکان این تجهیزات هر چه سریعتر به شرکت‌های توزیع ذی‌ربط مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با قانون مقررات مرتبط با رمز ارزها را ثبت کنند.

در صورت ارایه درخواست و طی مراحل قانونی، شرکت‌های برق نیز با قید اولویت به این درخواست‌ها رسیدگی و مطابق با ضوابط  همکاری خواهند کرد.

خاطرنشان می‌سازد: به تمامی افراد حقیقی یا حقوقی که محل ماینرهای غیرقانونی را به اداره برق اطلاع دهند، تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات این افراد نزد اداره‌های برق، به‌صورت محرمانه حفظ خواهد شد.

مالکان ماینرها و استخراج کنندگان رمز ارز می‌توانند با سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق که به‌زودی فراخوان آنها توسط توانیر منتشر خواهد شد، برق مورد نیازشان را با قیمت‌های بسیار جذاب و اقتصادی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا تامین کنند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايسنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.