ایران در رتبه نخست شدت مصرف انرژی جهان

ایران در رتبه نخست شدت مصرف انرژی جهان

سخنگوی صنعت برق عنوان کرد: بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، ، ایران در رتبه نخست شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با برنامه پایش شبکه یک سیما بیان کرد: مهم‌ترین دلیل افزایش مصرف انرژی در ایران مربوط به پایین بودن نرخ انرژی سوخت است که مجلس محترم در بخش اصلاح یارانه‌های انرژی مصوبات مهمی در بودجه سال‌های 1400 و 1401 برای رفع این موضوع تصویب کرده است.

وی ذکر کرد: در ایران بیش از دو برابر متوسط جهانی برای کالا و خدمات انرژی مصرف می‌کنیم و روند مصرف سالانه بر خلاف روند شدت مصرف در سایر کشورهای دنیا که کاهشی هستند، صعودی است. امیدواریم با اقدامی که مجلس محترم تحت عنوان معاونت راهبردی پیش گرفته، بتوان روی مدیریت سمت تقاضا و مصرف تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص وضعیت تامین برق در زمستان افزود: مردم همیشه همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند و تابستان امسال به واقع نتیجه همکاری مردم را دیدیم و امیدواریم در زمستان نیز با مصرف درست برق و گاز به این همکاری ادامه دهند تا بتوانیم تامین برق پایدار را داشته باشیم چرا که قطعی برق در زمستان به خاطر وابسته بودن بیشتر وسایل گرمایشی به برق، بسیار دشوارتر است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: امسال همکاری سازمان صدا و سیما  که با استقرار در مرکز پایش برق هر لحظه وضعیت مصرف برق کشور را  اطلاع رسانی می‌کردند،  بسیار کمک کننده بود. به خصوص در روزهایی که محدودیت‌ها سنگین‌تر بود. شاید بتوان گفت اگر طرح 5=1 از سوی همه رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما پشیبانی نمی‌شد، این مهم محقق نمی‌گشت.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.