امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و رسانه‌ای امواج‌برتر با شرکت تولید نیروی برق خراسان

امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و رسانه‌ای امواج برتر با شرکت تولید نیروی برق خراسان

نشریه امواج برتر و شرکت تولید نیروی برق خراسان به‌منظور همکاری بیشتر علمی و رسانه‌ای در قالب تفاهم‌نامه‌، همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند. انعکاس فعالیت‌ها و اخبار نیروگاهی، انتشار اخبار نوآوری‌ها، دستاوردهای علمی و فنی و بومی‌سازی تجهیزات نیروگاهی، انتشار نتایج پژوهش‌‌های علمی و فنی در قالب خبر، گزارش و مقاله، از اهداف این تفاهم‌نامه است. شرکت تولید نیروی برق خراسان از شرکت‌های پیشرو و حمایت‌کننده در زمینه‌ی تشویق سازندگان و متخصصان داخلی به بومی‌سازی تجهیزات نیروگاهی است و حمایت‌های این شرکت ساخت تجهیزات با فناوری بالا را در داخل کشور و رفع نیاز و وابستگی صنایع نیروگاهی به شرکت‌های خارجی را در چندین مورد به دنبال داشته است.
تهیه و انتشار نخستین کتاب جامع توانمندی‌های نیروگاهی و صنایع وابسته (شمال شرق کشور) بخش دیگری از این تفاهم‌نامه‌ی همکاری است. به‌گفته‌ی دکتر هاشم مرتضوی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان، نبود یک مرجع کامل و جامع برای معرفی توانمندی‌های صنایع بزرگ و نیروگاهی باعث ناشناخته ماندن بسیاری از توانمندی‌های کشور و هدررفت استعدادها و سرمایه‌های کشور در یک سمت و معطل ماندن بسیاری از پروژه‌ها در سوی دیگر می‌شود و انتشار یک منبع جامع و کامل خواهد توانست این خلاء اطلاع‌رسانی را پر نماید. دکتر مرتضوی همچنین با بیان این که بسیاری از صنعتگران و متخصصان داخلی بستر مناسبی برای اطلاع‌رسانی و معرفی توانمندی‌های خود در اختیار ندارند هزینه‌ی انجام پروژه‌ها از نظر زمانی و ریالی برای بخش کارفرمایی افزایش می‌یابد و اصل رقابت و رفع انحصار به‌درستی رعایت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد چاپ و انتشار این کتاب و نسخه‌ی دیجیتالی آن بتواند به گسترش و رونق بازار صنایع و شرکت‌های کوچک کمک نماید.
مهندس غلامرضا یزدانی شواکند مدیر مسئول ماهنامه امواج برتر در مورد زمان انتشار نخستین کتاب جامع توانمندی‌های نیروگاهی و صنایع وابسته گفت این کتاب با همکاری شرکت تولید نیروی برق خراسان توسط نشریه امواج برتر و انتشارات نگاران سبز در ابتدای پاییز ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه‌ی تخصصی نیروگاهی کشور و صنایع بزرگ قرار خواهد گرفت.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.