در حاشیه جلسه پیگیری روند احداث نیروگاه‌های تولید برق صنایع مطرح شد؛

افزایش ۱۴۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های صنایع تا تابستان سال آینده/ رشد ۱۰ درصدی تولید صنعت فولاد در ۵ ماه نخست امسال

افزایش ۱۴۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های صنایع تا تابستان سال آینده/ رشد ۱۰ درصدی تولید صنعت فولاد در ۵ ماه نخست امسال

وزیر نیرو با اشاره به روند احداث نیروگاه‌ه‌های تولید برق توسط صنایع معدنی افزود: ظرفیت نیروگاه‌های احداث شده صنایع تا تابستان سال آینده به 1400 مگاوات می‌رسد.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از پاون؛ علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه پیگیری و بررسی روند احداث نیروگاه‌های تولید برق توسط صنایع در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه نیرو و صمت منعقد شد که در چارچوب این تفاهم‌نامه صنایع انرژی‌بر کشور با حمایت دولت بتوانند احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه را اجرا کرده و بیشتر برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط صنایع به صورت مستقیم استفاده شود.


وزیر نیرو گفت: این طرح باعث می‌شود محدودیت‌هایی که در اثر مدیریت مصرف سال‌های گذشته برای صنایع به وجود می‌آمد جبران شده و برق همیشگی و پایداری در تمامی فصول برای آن‌ها تامین شود.

وی در ادامه افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی و پیگیری‌های مدوام در دستور کار قرار گرفت که صنایع برای احداث بیش از 14 هزار مگاوات اعلام آمادگی کردند و بخشی از واحد‌های صنعتی اقدامات احداث نیروگاه‌های خود را آغاز کردند که یک واحد نیروگاه نیز طی ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.


علی‌اکبر محرابیان ذکر کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا اوج مصرف تابستان سال 1402 نیز بخشی از این نیروگاه‌ها به بهره‌برداری برسد و باقی نیروگاه‌ها نیز در آینده به طور کامل افتتاح شده و به شبکه متصل شوند.
محرابیان با اشاره به اینکه 1400 مگاوات نیروگاه احداثی صنایع تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در بازه زمانی نهایت سه سال آتی باقی مانده نیروگاه‌ها نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای تامین برق صنایع در تابستان امسال


در ادامه سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت برق در موضوع تولید، عنوان کرد: خوشبختانه در تابستان امسال هماهنگی بسیار مناسبی با وزارت نیرو صورت گرفت که منجر به تامین کامل برق صنایع شد، اما هنوز نگرانی برای سال‌ آینده وجود دارد که در حال فراگرفتن تدابیر لازم در این زمینه هستیم.


وی با اشاره به استقبال مناسب صنایع از طرح احداث نیروگاه، افزود: 29 شرکت تولیدی و صنعتی درخواست احداث نیروگاه را ارایه دادند که نشانگر استقبال صنایع معدنی از این طرح است.


فاطمی امین با اشاره به اینکه قرارداد احداث 10 هزار مگاوات به صورت کامل بسته شده و بازمانده آن نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: این طرح برای اطمینان واحدهای تولیدی از تامین برق پایدار بسیار موثر است.


وزیر صمت با اشاره به افزایش مصرف برق در بخش تولید، یادآور شد: مصرف برق در بخش صنعت روز به روز در حال افزایش است و این موضوع نشان‌دهنده افزایش تولید در کشور است.


به بیان فاطمی امین، صنعت فولاد در پنج‌ماه نخست سال جاری 10 درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد تولید داشته است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.