افتتاح نخستین دستگاه لانچر در سطح شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور

افتتاح نخستین دستگاه لانچر در سطح شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور

سرپرست شرکت توزیع برق استان لرستان اظهار کرد: با تعاملی که بین دانشگاه آزاد و شرکت توزیع برق استان لرستان انجام گرفت پس از 18 ماه کار علمی و تحقیقاتی در بخش صنعت و دانشگاه، دستگاه لانچر (پرتابه) با برد 100 تا 450 متر با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش امواج‌برتر وبه نقل از پاون، مهران امیری با بیان اینکه هزینه ساخت این دستگاه 260 میلیون تومان است، اعلام داشت: این دستگاه برای نخستین بار است که در سطح شرکت‌های توزیع برق کشور ساخته می‌شود و این شرکت آمادگی خود را در جهت همکاری با سایر شرکت‌های توزیع سطح کشور اعلام می‌نماید.


وی ذکر کرد: پس از سیل ویرانگر سال 98 در لرستان جهت برق‌رسانی به مناطق سیل زده، عبور سیم از عرض رودخانه‌های طغیان کرده (250 متر) یک چالش بسیار اساسی بود.

سرپرست شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: نیاز به ساخت دستگاهی که بتواند در زمان‌های بحران مشکلات فوق را مرتفع نماید به صورت عینی مشاهده شد.


وی با اشاره به اینکه این موضوع، اقدامی عملی در ارتباط صنعت و دانشگاه است، عنوان کرد: نیاز است این همکاری‌ها بیشتر گردد تا بتوانیم هر روز شاهد پیشرفت و ساخت دستگاه‌های کاربردی به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم فهیم استان باشیم.


امیری تصریح کرد: این پرتابه براساس مکانیزم پنوماتیک عمل نموده و طول پرتاب حداکثر 450 متر می‌رسد که همراه با وزنه پرتابی، سیم بکسل مناسب نیز پرتاب و ارتباط بین دو سمت رودخانه یا محل مورد نظر ایجاد می‌گردد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.