اصلاح شبکه برق ۳۰هزار روستای کشور در طرحی ۵ساله

اصلاح شبكه برق 30 هزار روستای کشور در طرحی 5 ساله

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر با بیان اینکه بیش از 30 هزار روستای کشور با عمر بالای شبکه برق، نیازمند اصلاح شبکه است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی پنج سال، مشکلات اساسی روستاها در قالب این طرح برطرف خواهد شد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از پاون، فرهاد شبیهی اعلام داشت: در راستای توسعه متوازن، عدالت محوری و بهبود کیفیت زندگی هموطنان روستایی، همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، طرح بهسازی و توسعه روستایی در کانون توجه شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین محورهای مورد توجه از سوی دولت و قانون‌گذاران ارایه خدمات به روستاها و مناطق محروم و افزایش سطح کیفی خدمات ارایه شده به این مناطق است، افزود: در این راستا با توجه جدی وزارت نیرو و شرکت توانیر، بیش از 99.7 درصد از جمعیت 21.5 میلیون نفری روستایی کشور با ساخت بیش از 250 هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات مربوطه، از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

وی در ادامه گفت: این میزان بهره‌مندی، از میانگین جهانی که در حال حاضر 85 درصد است بیشتر بوده و در رده پیشروترین کشورهای جهان قرار داریم.

شبیهی، جایگاه کشور از منظر توسعه شبکه برق روستایی و میزان دسترسی به برق در روستاها را در مقایسه با شاخص‌های جهانی قابل قبول دانست و یاداور شد: اگرچه از نظر شاخص‌ها در موقعیت مناسبی قرار داریم، اما همچنان در عرصه‌های مختلف این بخش نیازمند تلاش بیشتر و اجرای پروژه‌های مناسب جهت استمرار تامین برق پایدار و قابل اتکا در روستاها هستیم.

وی از جمله شاخص‌های مورد توجه در این طرح را جابه‌جایی پایه‌ها از معابر و اصلاح شاخص‌های کیفیت برق از جمله رفع افت ولتاژ، رفع فرسودگی شبکه و تاسیسات، توسعه شبکه و  اصلاح روشنایی معابر دانست و عنوان کرد: مشکلات برق 7000 روستا در سراسر کشور در قالب این طرح طی سال گذشته برطرف شده است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر ذکر کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری، مشکلات شبکه برق 7000 روستای دیگر برطرف خواهد شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.