استفاده از فیلترشکن موجب افزایش مشکلات امنیتی بر روی وب‌سایت‌ها است

استفاده از فیلترشکن موجب افزایش مشکلات امنیتی بر روی وب‌سایت‌هاست

رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت سازمان نصر تهران با اشاره به اینکه استفاده از فیلترشکن یا VPN به شدت آسیب‌زاست افزود که این موضوع از نظر ساختار امنیتی نیز کار بسیار خطرناکی محسوب می‌شود و مشکلات امنیتی روی وب‌سایت‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از ایسنا، مهرداد سیجانی- رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران- با اشاره به مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی در پی قطعی اینترنت عنوان کرد: براساس آگاهی که نصر تهران انجام داده است، علاوه بر آشفتگی‌هایی که برای استفاده از واتس‌آپ و اینستاگرام وجود داشته، مشکلات انبوهی هم برای انواع سرویس‌ها در این مدت گزارش شده است.

وی با توجه به اینکه میزان این آشفتگی‌ها ناپایدار بوده و شرایط ثابتی نداشته است، ذکر کرد: به عنوان نمونه برای مشاهده وب‌سایت‌ها از سوی مشتریان خارج از کشور نابسامانی زیادی را تجربه کردیم و این مساله مشکلات بزرگی را برای بخش اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است. در روزهای گذشته مشاهده سرورهای ایران از طریق سرورهای خارج از کشور دچار مشکل شده و این مساله برای کسب‌وکارها ایجاد خطر می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت یادآور شد: در حال حاضر سرویس پوش نوتیفیکیشن (push notification) گوگل برای اپلیکیشن‌ها در حالت طبیعی کار نمی‌کند. اپلیکیشن‌هایی که نیاز دارند کاربرانشان از پیامی که دارند مطلع شوند، دچار مشکل هستند.

وی افزود: به هر حال با توجه به اینکه فعالان این بخش بیشتر افرادی فنی هستند، گزارش‌های زیادی برای حل این مشکلات از سوی صنف به دست ما نرسیده است؛ در حالیکه انتظار می‌رفت مشکلات با سرعت و ظرف چند روز حل شود.

سیجانی با تاکید بر اینکه فهرست مشکلاتی که گزارش می‌شود، متعدد است، گفت: همه این‌ها برای زیرساخت‌های سرویس‌های hosting و سرویس‌های اپلیکیشن چه داخلی و چه خارجی ایجاد مساله می‌کند. اینکه ما افراد را به این سمت ببریم که از فیلترشکن یا VPN استفاده کنند به شدت آسیب‌زاست؛ چراکه دستگاه‌هایی که فیلترشکن نصب می‌کنند، آسیب‌پذیر می‌شوند.

وی ادامه داد: این موضوع از نظر ساختار امنیتی نیز کار بسیار خطرناکی محسوب می‌شود و مشکلات امنیتی روی وب سایت‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، سیجانی تاکید کرد: به بیان مسوولان وزارت ارتباطات اکنون باید تمام سرویس‌های تجاری که هیچکدام ارتباطی با واتس‌آپ و اینستاگرام ندارند، فعال باشد اما چنین نیست و در برخی ساعات شاهد کاهش سرعت، ناهماهنگی و نبود کارکرد هستیم. این مساله موجب می‌شود، کاربران نتوانند کارهای خیلی ساده را هم انجام دهند.

رئیس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت در پایان تصریح کرد: باید فضایی فراهم شود تا امکان گزارش راحت این نابسامانی‌ مشکلات فراهم باشد و کسانی که خواهان رفع این ناهماهنگی‌ها هستند، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.