آغاز به ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در چین

آغاز به ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در چین

چین تصمیم دارد با ساخت یک مزرعه بادی جدید با ظرفیت تامین برق ۱۳ میلیون خانه تا قبل از ۲۰۲۵ میلادی، رکورد خود برای بزرگترین مزرعه بادی جهان را بشکند.

به گزارش  امواج‌برتر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در چهاردهمین برنامه ۵ ساله چائوژو (متعلق به ایالت گوانگ دونگ چین) برنامه‌ای بلند پروازانه برای توسعه پروژه ۴۳.۳ گیگاواتی در تنگه تایوان توصیف شده است. فرایند ساخت این پروژه قبل از ۲۰۲۵ میلادی آغاز می‌شود و بر اساس اطلاعات موجود وسعت آن پس از تکمیل از بزرگترین مزرعه بادی جهان نیز بزرگتر خواهد بود.

این مزرعه به طول ۱۰ کیلومتر هزاران توربین بادی را در بر می‌گیرد که در فاصله ۷۵ تا ۱۸۵ کیلومتری ساحل قرار دارند. به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوای باد خیز منطقه، این توربین‌ها می توانند بین ۴۳ تا ۴۹ درصد مواقع فعالیت کنند. این بدان معنا است که توربین ها قادر به ۳۸۰۰ تا ۴۳۰۰ ساعت فعالیت در هر سال خواهند بود.

یک گیگاوات معادل یک میلیارد وات است و ۳ میلیون پنل خورشیدی برای تولید یک گیگاوات برق لازم است. ۱۰۰ میلیون ال ای دی کافی است یا یک گیگاوات، برق مورد نیاز ۳۰۰ هزار خانه اروپایی را تامین می‌کند.

واحد انرژی بادی با ظرفیت تولید ۴۳.۳ گیگاوات برق می‌تواند الکتریسیته‌ مورد نیاز ۱۳ میلیون خانوار را تامین کند که معادل ۴.۳ میلیارد چراغ ال ای دی است.

واحد برق بادی جیوکوان در چین ظرفیت تولید ۲۰ گیگاوات برق را دارد و هم اکنون عنوان بزرگترین مزرعه بادی جهان را یدک می‌کشد.

در اوایل سال جاری میلادی شهری در نزدیکی ایالت فوجیان پیشنهاد توسعه یک پروژه یک هزار میلیارد یوانی (۱۳۸ میلیارد دلار) را ارایه کرد که شامل یک مزرعه بادی ۵۰ گیگاواتی بود.

با توجه به آنکه چین ۲۵ درصد ظرفیت برق بادی جهان را دارد، در زمینه انرژی بادی پیشرو محسوب می‌شود.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.