سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: از 95 هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود 70 هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته و باقی پروندهها در 2 ماه آینده بررسی خواهند شد.
به گزارش امواجبرتر و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به این که به دو گروه از پروندهها یا پرداختی انجام نشده یا خسارتی تعلق نمیگیرد، گفت: گروه نخست مواردی با نقص در پرونده است اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمهگر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمیگیرد.
سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاعرسانی شده است.
رجبی مشهدی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پروندههای رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است، افزود: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.
سخنگوی صنت برق خاطرنشان کرد: برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکردهاند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمهگر، فرموده شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارتها تسریع شود.
رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را 100 تومان عنوان کرد و یادآور ساخت: به طور معمول این میزان حق بیمه نمیتواند به طور کامل خسارتهای وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکتهای توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمهگر میکند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمیشود.
سخنگوی صنعت برق بیان امیدواری کرد که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پروندههای بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف نماید.
دیدگاهتان را بنویسید.