توانایی تولید ۴۸۲ مگاوات انرژی برق آبی از سد چم‌شیر

توانایی تولید 482 مگاوات انرژی برق آبی از سد چم‌شیر

محضرنیا مجری طرح چم‌شیر اعلام کرد: در صورتی که چم‌شیر در زمستان آبگیری نشود این طرح یک سال به تعویق می‌افتد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از مهر، محمود محضر نیا مجری طرح چم‌شیر در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد ذکر کرد: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های برق آبی سال‌های اخیر است، سدی که بزرگترین سد Rcc در خاورمیانه محسوب می‌شود و یکی از شاخص‌های اصلی آن ظرفیت بالای مخزنی است.

وی افزود: این طرح از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و سال ۱۳۸۶ با مشارکت به پیمان کاری سپرده شد و به دلیل محدودیت‌های مالی موجود گشایش این طرح با اعتبار اسنادی در سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

مجری طرح گفت: این سد ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب در مخزن خود می‌تواند جای دهد و همچنین دارای سه نیروگاه به ۱۷۶ مگاوات است.

محضرنیا افزود: قبل از شروع و اجرای پروژه تمام مجوزهای تأمین مالی آن گرفته شده بود پروژه‌ای که می‌تواند به میزان ۴۸۲ مگاوات انرژی برق آبی تولید کند.

مجری طرح ذکر کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که گمان می‌رود تا دی ماه آبگیری می‌شود در این صورت یک واحد نیروگاهی وارد مدار می‌شود و در صورتی سد چم‌شیر در زمستان آبگیری نشود اجرای این پروژه یک سال به تعویق می‌افتد، زیرا سد باید در زمستان فقط آبگیری شود.

مجری طرح سد و نیروگاه چم‌شیر در واکنش به انتقاداتی که به مشکلات زیست محیطی سد چم‌شیر مطرح شده است، اظهار کرد: کشور ما کشوری خشک و نیمه خشک است برای همین بهتر است جمع آوری آب داشته باشیم و در اجرای پروژه‌ها یک جانبه‌نگری داشته باشیم به‌طور قطع اجرای هر پروژه‌ای مسایلی در پی‌دارد اما مسئولان و مجلس با در نظر گرفتن همین مسایل مجوز داده‌اند زیرا منافع طرح بیشتر از عوارضی است که می‌تواند داشته باشد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.