کاربردهای مجتمع در سیستم کنترل و مانیتورینگ پست‌ها

کاربردهای مجتمع در سیستم کنترل و مانیتورینگ پست‌ها
تابلو آلارم-ایونت ریکوردر پست

افزایش بارگذاری سیستم انتقال و کاهش حاشیه پایداری سیستم قدرت، ضرورت افزایش سرعت اعلان و ثبت هم‌زمان رخدادهای شبکه در پست‌ها را توسط IEDهای کنترلی به‌وجود آورده است، با این شرط که عملکرد ایمن و قابل‌اطمینان این IEDها تضمین شده باشد.
سری تولیدات کنترلی شرکت ریزموج الکتریک طوس، طراح و تولیدکننده تجهیزات کنترل، حفاظت و اتوماسیون پست‌ها مجموعه‌ای از المان‌های کنترلی، نظارتی و اندازه‌گیری را به‌صورت مجتمع در یک سیستم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شاخصه‌ی ماژولار بودن این سیستم پیشرفته عددی، قدرت انتخاب سیستم را مطابق نیاز کاربران با انعطاف‌پذیری بالا در اختیار قرار می‌دهد، گردهم آوردن عملگرها در یک سیستم کنترلی- نظارتی پیشرفته، مهندسان حفاظت را برای استفاده از آن به‌عنوان ابزاری انعطاف‌پذیر در طراحی بخش کنترل پست به‌صورتی ایمن‌تر و قابل‌اطمینان‌تر برای رویت‌پذیری حوادث شبکه در پست‌ها یاری می‌رساند.
پیش‌بینی قابلیت‌های برنامه‌ریزی منطقی در نرم‌افزار این سیستم، سطح پیچیدگی بالاتری در سیستم کنترلی و نظارتی پست به‌وجود آورده است اما وجود یک برنامه آموزشی کاربردی، فقط در نصف روز کاربران را در کاربری هوشمندانه از این سیستم یاری می‌رساند.
طراحی این سیستم به‌صورت ماژولار دست کاربران را در استفاده از آن به‌صورت‌های زیر باز می‌گذارد؛

  • کاربری سیستم به‌صورت تابلوی آلارم پست با قابلیت دیدن آلارم‌ها و اجرای عملیات کاربری آن روی میز کاربر (Optional)
  • کاربری سیستم به‌صورت تابلوی ایونت ریکوردر پست با قابلیت رویت‌پذیر ایونت‌ها روی میز کاربر (Optional)
  • کاربری سیستم برای مانیتورینگ پست که همه امکانات آلارم- ایونت، نمایش اکتیو شمای تک خطی پست به‌همراه نمایش مقادیر اندازه‌گیری روی آن و گزارش‌گیری‌های نظارتی از ایونت‌ها و … را به‌صورت مجتمع در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • وجود یک سیستم هم‌زمان‌کننده، ثبت هم‌زمان ایونت‌ها را تضمین کرده به ایجاد ساعت هم‌زمان سیستم در شبکه کمک می‌کند.

پشتیبانی پروتکل‌های مورد نیاز صنعت برق در همه کاربردهای بالا، انتقال اطلاعات باینری و اندازه‌گیری را به سامانه SCADA بدون نیاز به کابل‌کشی فراهم می‌کند و سبب کاهش هزینه‌های احداث پست‌های جدید و یا Unmanned کردن پست‌های قدیمی می‌شود.
طراحی پست بر مبنای این محصول پیشرفته امکانات و صرفه‌جویی‌های DCS را در احداث پست‌های Conventional در اختیار قرار می‌دهد و سیستم ساده‌ای به‌وجود می‌آورد که از نظر بهره‌برداری DCS و تعمیر و نگهداری Conventional است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع شماره 100 امواج برتر

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.