شرکتی دانشبنیان با تولید بازوی هوشمند CommAI به ارایه خدمات پشتیبانی خودکار و هوشمند به مهندسان، محققان و شرکتهای مخابراتی پرداخته است. این چتبات با استفاده از هوش مصنوعی و فناوریهای پیشرفته، امکان پاسخگویی حرفهای به پرسشها و مسایل مطرح در زمینه مخابرات را فراهم میکند.
به گزارش امواجبرتر و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، علی اکبر تدین، مدیرعامل شرکت دانشبنیان، از راهاندازی بازوی هوشمند مخابراتی با نام «CommAI» خبر داد که با استفاده از مدلهای زبانی بزرگ پیشرفته(LLM)، خدمات پشتیبانی تخصصی و کارآمدی به طیف گستردهای از کاربران از دانشجویان و مهندسین تا محققان و مشتریان بخش مخابرات ارایه میدهد.
وی در این خصوص اظهار کرد: این فناوری با تمرکز بر ارایه پاسخهای سریع و دقیق و با تکیه بر اطلاعات همسو با استانداردهای 3GPP، میتواند به ابزاری ارزشمند برای محققان، مهندسان و تمامی متخصصان فعال در زمینه مخابرات تبدیل شود. این بازوی هوشمند با قابلیت درک و پردازش پرسشهای فنی و تخصصی، به عنوان منبع پاسخگویی خودکار و قابل اعتماد در صنعت مخابرات عمل خواهد کرد.
تدین با اشاره به اهمیت فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی در بهبود خدمات به مشتریان، گفت: این راهحل نه تنها هزینههای پشتیبانی را کاهش میدهد، بلکه کیفیت و سرعت خدمات را نیز افزایش خواهد داد. تمامی خدمات ما از فرآیند مهندسی تا نصب و پشتیبانی، توسط طراحان داخل شرکت تولید شدهاست.
این مدیرعامل شرکت دانشبنیان، «افزایش بهرهوری و آسانسازی فرآیند تصمیمگیری آگاهانه در دنیای پویای مخابرات» را هدف اصلی از توسعه CommAI دانست و ذکر کرد: این بازوی هوشمند مخابراتی با سادهسازی دسترسی به راهحلهای عملیاتی، پیکربندی تجهیزات و راهنمای عیبیابی، به تیمهای فنی کمک خواهد کرد تا با سرعت و دقت بیشتری به چالشهای خود پاسخ دهند.
وی، شرکتهای مخابراتی، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاهها، مهندسان و متخصصان مخابراتی را مشتریان این بازوی هوشمند مخابراتی خواند.
تدین همچنین، ارایه پاسخهای فوری و دقیق به پرسشهای تخصصی بخش مخابرات با کاهش زمان انتظار مشتریان از راه پردازش سریع درخواستها را از ویژگیهای بارز این محصول بومی عنوان کرد.
وی درپایان افزون بر ابراز خرسندی از رهنمودهای رهبر فرزانه و حمایت دولت از بخش هوش مصنوعی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۴ و «سرمایهگذاری برای تولید» با برنامههای توسعهای در نظر گرفته شده، پیشبینی میشود CommAI ظرف چند سال آینده به یکی از راهحلهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی صنعتی (مخابرات) در کشور تبدیل شود. امیدواریم در آینده نزدیک نه تنها به عنوان یک دستیار مجازی، بلکه به عنوان یک «مشاور هوشمند» در فرآیندهای تصمیمگیری سازمانهای مخابراتی ایفای نقش کند.
دیدگاهتان را بنویسید.