هوا بس ناجوانمردانه گرم است…

هوا بس ناجوانمردانه گرم است...

چهارم مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹ پس از قطع و وصل برق شبکه، از داخل جعبه‌ی یکی از رایانه‌های خاموش، دود بیرون آمد و بعد صدای انفجار خازن. خوشبختانه در محل بودیم و با خارج کردن رایانه از پریز برق و ایمن‌سازی محیط از ایجاد آتشسوزی احتمالی جلوگیری کردیم…


وسایل برقی بدون استفاده را خاموش و از پریز جدا کنید، چون افزون بر خطراتی که ممکن است ایجاد شود، در وضعیت خاموش هم اگر به پریز وصل باشند، مقداری انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند که جمع آن در کشور میزان قابل توجهی می‌شود. این کار را در مورد شارژرهای تلفن همراه هم انجام دهید. اگر هر کس فقط یک وات کم‌تر مصرف کند، در لحظه 85 میلیون وات به شبکه‌ی برق کمک می‌شود.


شبکه‌ی برق ممکن است فقط با اضافه شدن یک لامپ، به فروپاشی برسد. درست مانند شیشه‌ای که بار سنگین روی آن، آن‌را در آستانه‌ی شکستن قرار داده است و فقط اضافه کردن یک ماسه‌ی کوچک می‌تواند آن را متلاشی کند. صرفه‌جویی‌های کوچک را دست‌کم نگیرید، جمع آن در کل کشور عدد بزرگی می‌شود و می‌تواند چندین خانواده از هموطنان را از گرمای کشنده‌ی این روزها نجات بخشد. با مدیریت و بهینه کردن مصرف همه‌ی ما می‌توانیم از انرژی موجود در شبکه استفاده کنیم، اما اگر مصرف افزایش یابد ممکن است برای هیچ کس امکان استفاده از برق وجود نداشته باشد. در هوای گرم؛ نیروگاه‌ها و خطوط انتقال با کاهش بازدهی و ظرفیت روبه‌رو می‌شوند و با مصرف بالاتر، بحران کمبود و کاهش ظرفیت شدیدتر می‌شود.


برای پیوستگی جریان انرژی الکتریکی همین چند روز گرم را بهتر مصرف کنیم.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.