گروه هیوندای همزمان با هدفگذاری بسیاری از کشورها برای رسیدن به سطح کربن خنثی تا اواسط قرن جاری، برنامههایی را برای عرضه فناوری مبتنی بر هیدروژن و راهکارهای حرکت پذیری برای حمل و نقل و سایر بخشهای صنعتی تا سال ۲۰۴۰ رونمایی کرد.
به گزارش امواج برتر و به نقل از ایسنا، ایوسان چانگ، رییس گروه هیوندای در نخستین روز نمایش فناوری هیوندای این گروه به سرمایه گذاران ذکر کرد هیوندای قصد دارد همه خودروهای جدید شامل اتوبوسها و کامیونهای سنگینی که عرضه میکند تا سال ۲۰۲۸ با باتری یا پیل سوختی کار کنند و نخستین خودروساز جهان شود که چنین اقدامی را انجام میدهد. هدف ما معرفی مجموعه گستردهای از راهکارهای حرکت پذیری مبتنی بر هیدروژن تا سال ۲۰۴۰ است که این راهکارها شامل خودروهای سواری، خودروهای ویژه، قطارها، کشتیها و وسایل جابجایی هوایی شهری میشود. ما میخواهیم استفاده از پیل سوختی هیدروژنی را در حوزههای مختلف از جمله رباتها و ژنراتورهای دوستدار محیط زیست افزایش دهیم.
هیوندای که دومین غول صنعتی بزرگ کره جنوبی است، درصدد است تا سال ۲۰۴۰ عرضه خودروهایی که از سوختهای فسیلی استفاده میکنند را در بازارهای بزرگ متوقف کند و تا سال ۲۰۴۵ به سطح کربن خنثی دست پیدا کند. این شرکت در خودروها و سیستمهای پیل سوختی هیدروژنی سرمایهگذاری کرده و نخستین مدل را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و نخستین خودروسازی بود که سال میلادی گذشته کامیون سنگین هیدروژنی را معرفی کرد.
این گروه قصد دارد خودروی سواری پیل سوختی جدید خود را در سال ۲۰۲۳ و یک خودروی شاسی بلند بزرگ را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند. همچنین قصد دارد تراکتوری را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند که در حال حاضر در کالیفرنیا آزمایش میشود. طبق آمار شرکت SNE Research، هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است، در هفت ماه نخست امسال ۵۳۰۰ خودروی پیل سوختی فروخت و ۵۱ درصد سهم از بازار جهانی را در اختیار داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، هیوندای موتور تاکنون از شماری از راهکارهای حرکت پذیری مفهومی که با پیل سوختی کار میکنند، رونمایی کرده است. این گروه قصد دارد راهکارهای پیل سوختی خود را برای بخش انرژی شامل برق و گرمایش برای ساختمانها، منابع انرژی شهری و نیروگاهها فراهم کند.
دیدگاهتان را بنویسید.